,,Vannak helyek,amelyek szinte várnak ránk valahol mint ismeretlen szeretők,és amikor-ha egyáltalán-rájuk bukkanunk,azonnal és megkérdőjelezhetetlenül tudjuk,hogy ők az igaziak..."
és vannak helyek,amelyek út közben,váratlanul,szinte semmi előjelet nem mutatva tárulkoznak ki nekem és illeszkednek bele eddigi utamba...
és vannak helyek,amelyekbe már akkor beleszeretek,mikor még nem is láttam őket,csak képeket,filmeket nézek vágyakozva,és tudom,egyszer csak eljön a pillanat,mikor ott állok előttük...ez a legfontosabb
erről szól ez a blog

2013. szeptember 8., vasárnap

Kefalonia

BIG 5 KEFALONIÁN

Kefalonia-a legnagyobb Jón-tengeri sziget,és nekünk magyaroknak a legtitokzatosabb...Ez az a hely,amit még nem igazán fedeztünk fel.Talán 2-3 iroda szervez ide utakat,nem tartozik a legismertebb uticélok közé.2011 augusztus elején ugy 50 magyar volt ezen a gyönyörű szigeten!Vagyis nem az a hely,ahol lépten nyomon honfitársakba botlunk!Ez mindenkinek mást jelent:van,aki örül neki,van,aki jobb szereti a társaságot...Mi majdnem hetvenen indultunk el Szegedről egy busszal.Az utasok fele jött Kefaloniára, másik fele Zakynthos szigetét választotta.A sors kegyeltje vagyok,hogy elmondhatom:minden jelentősebb Jón-tengeri szigeten jártam már!Korfun,ami a leginkább „európai”izű nyaralást adja -Paxoson-Antipaxoson,mindkét sziget elbűvölő,de csak azoknak ajánlott hosszabb nyaralásra,akik az elbujós,egyedülfelfedezős napokat szeretik-Lefkadan,ahol ugyanezt éreztem-Zakynthoson,ami már elbujós is és nyüzsis is volt,de zavart az orditó ellentét a két szomszédos falu , Laganas és Agios Sostis között,én pont a középutat szeretem.És az idén jött Kefalonia.Igaziból nem is ezt választottuk,valahogy LETT.Szokás szerint korán elkezdtem keresni a helyet,ahol majd pihenünk nyáron...szerencsére már van You Tube,és vannak videok,igy a felmerülő helyeket alaposan fel tudjuk térképezni.Választottam néhány helyet,megnéztük...ugy jártam,mint Kern András  a dalban a nadrággal:”ez tul kék,ez túl piros,ennek meg az a kis hajtókája nem elég csinos...”szóval mindennel felmerült valami gond a férjem részéről.Akkor meglett a –szerintem- ideális:Korfu Arillas Hotel Marina...elég közel ,elég szép,elég jó...megnéztük videon:hááát...na jó.-ez volt a reakció...Én meg csak pislogtam,mi a baj?Mi lehet itt a baj?Nem derült ki igazán,hogy a férjem miért is nem akarta ezt ,de ez a pár nap tanakodás elég is lett ahhoz,hogy a kiválasztott időpontra beteljen a ház!Úgy látszik,másoknak jobban tetszett...Nem is igazán tudom,mikor merült fel pontosan Kefalonia,de valahogy régen ott lebegett ez a név a levegőben.Mindig felmerült valamiért:a Grand Tours iroda idei prospektusán a zöld napernyős képet ott készitette egy „veterán” hellasz.hu-s,megnéztük a Corelli kapitány mandolinja cimű filmet,ami a szigeten játszódik,és egy ismerős átment a Rio Antirio hidon,valami csodás volt,”tudod,az a hid,amelyik Lefkada és Kefalonia felé visz”-mondta...
Ahogy lenni szokott ilyenkor,egyszer csak azt mondtuk,”akkor legyen Kefalonia...”

2011. julius utolsó napjainak egyikén érkeztünk meg, hosszú út után.És ez nem csak szófordulat...hajnal 3-kor hagytuk el a Miskolc táblát,11 körül az országot.Másnap 10 után indult el a hatalmas komphajónk a görög szárazföldtől,Killini városából,és dél elmúlt,mire a szobakulcs a kezünkben volt.Nagyon elszántnak kell lenni,hogy ekkora utat megtegyen a turista!De a tél elmúltával a szivemnek egy kis darabja már csak erre tud gondolni!Mire eljön a nyár ,elkezdjük érezni azt a furcsa bizsergést,aminek az a vége,hogy bevállalunk egy ilyen  hosszú utat!
Minden ilyen utazásnál előre felkészülök az adott hely nevezetességeiből,az érdekességekből,egyedi jelenségekből.Imádom az unikumokat,amiket máshol nem találhatok meg!Azt,ha olyan helyen állhatok,olyan dolgot láthatok,amit sehol máshol.Legyen az egy épület,festmény,szoros,öböl,csatorna,bármi!Törekszem olyan helyet választani,ahol ilyet is találunk. Ezen a szigeten is lesz ... Van itt egy beach,ami a világ legszebb strandjai közül a 10. helyet érdemelte ki...a tenger nagy szerelem nálunk,és szinte mindegyik.Ahogy  Gombóc Artur a csokival,úgy vagyunk mi a tengerrel:szeretjük a homokosat,a kavicsosat,a köveset,a sziklásat,a lassan mélyülőt,a gyorsan mélyülőt,a közepeset,a simát, a vadul  hullámzót,a hangosat,a halkan zúgót,a napernyőset,a kihaltat,a városit,az eldugottat,a világoskéket a sötétet,a zöldet,a türkizt...és,hogy itt ilyen különleges beach-t fogunk látni,az külön megbizsergetett!Tudtuk,hogy ezen a héten sokat fogunk „tengerkedni”,vagyis minden formában a tengerrel ismerkedni!Ez egy kicsit másképp valósult meg,mint eredetileg terveztük,a sziget jellege miatt alakult igy .Ez lehetőség arra,hogy tervezzünk majd ide egy második utazást is...
Másik információforrás,hogy  mindig meghallgatjuk azt az eligazitást,amit a  telepitett idegenvezetők szoktak tartani,a megérkezés estéjén.Volt már részünk jóban-rosszban az ilyen ismerkedéseken.A Kefaloniai idegenvezető,Marcsi a jó kategóriába tartozott./A mostani irásnak nem célja az ő munkájának taglalása,de azt mindenképpen el kell mondani,hogy a  harmadik napon az ő vezetésével tettünk egy szigettúrát...sok tényt,érdekességet mondott el a helyről,nem egy olyan dolgot tudtam meg,amiről nem olvastam itthon.Úgy gondolom,ez igy van rendjén,többek között ezért jó egy idegenvezető!/A már itthon megszületett terveket,és az uj infókat összedobva terveztük meg a hetet...
A napok egymásutánja nem is fontos igazán,lényeg,hogy a megérkezés és az elutazás fél napját a falu strandján töltöttük,egy fél napunk volt annak a bizonyos 10.strandnak az élvezésére ,egy egész napos helyi idegenvezetésű szigettúrán vettünk részt,majd kocsit bérelve három napot szántunk arra,hogy az itt kiszemelt csodákat egyénileg,saját tempónkban is megnézzük-megéljük.És kellett még egy nap,amikor csak ugy pancsolgattunk,vásárolgattunk,pakolásztunk,felfedeztük a környékünket...
Kefalonia szigete tulajdonképpen egy hegy.Úgy a legjobb elképzelni-annak,aki nem olyan szerencsés,hogy volt már ott-hogy a tengerből kiáll egy hegy.Aenosnak hivják,középhegységnek nagyságú...Ezer méter körüli magasságok jellemzik.Elég vad hegy,sok helyütt a tengerből emelkedik ki  sziklafallal...ilyenek a legszebb strandok is.Több helyen pedig,főleg a déli részen egy nem túl széles tengerparti sávban viszonylag sik a part,itt vannak az utak,de nagyon gyorsan emelkedőre vált,és máris párkányút lesz belőle...igy nagyjából a sziget felét lehet „körbeautózni”.A sziget belseje pedig csodálatos térélmény.Fákkal,cserjékkel sűrűn boritott hegyoldalak és csupasz kősziklák váltakoznak.Megyünk szűk szurdokokon,hegyi falvakon és hegygerinceken át.Minden csupa kanyar,a hatvanat nem léptük túl,szinte soha,és nem csak azért,mert nem akartuk!Mondta Marcsi,hogy a leghosszabb egyenes út 600 méter.Megtaláltuk a reptér felé menet!Mivel –még- kevés a turista,nem nagy a forgalom.Ezeken a hegyi utakon ritkán jöttek velünk szembe.Sok kiépitett pihenő van,ahol meg lehet állni csodálni a kilátást.Érdemes is,itt igazán a természetben érezheti magát az ember.Csak mi voltunk,a hegyek,a napsütés és a kabócák...Itt gyakran térerő sem volt.
Sokat autóztunk három nap alatt,több beachot láttunk,mint ahánynak a nevét meg tudnánk jegyezni...nem igazán részletes utinaplót szeretnék irni,mert akkor irni kéne templomról,barlangról,városokról...s igaz,hogy néhányat láttunk is,de sok kimaradt.Most is előttem van Marcsi kerek szeme,mikor leültünk,elmondtuk,hogy három napra elmegyünk kocsival.Elkezdte volna mondani,hogy akkor ebbe mi fér bele.Mi pedig mondtuk,nem kell monostor,nem kell római villa,nem kell kastély...a tengert akarjuk,a hegyeket,és csak ugy menni,látni ami ott van,beszívni az ut menti vadánizs erősödő-gyengülő illatát,élvezni a napsütést,hallgatni a kabócákat,megállni egy pékségnél lepényért és találgatni a görög betűs falunévtáblát a latin betűs térképen...
Amiről igazán irni szeretnék,az a tenger nyujtotta meg-megújuló élmények sokasága.Valóban voltunk köves homokos és sziklás parton is,láttunk kisebb,nagyobb szebb és még szebb partokat.Vad és kiépitett strandokat,zsúfolt és kihalt öblöket.Szinte mindnek volt valami szépsége,mégis megvoltak a legjobbak a jók között,vagyis a legszebb,számunkra legjobb partok.Mindet nem is lehetne leirni,ezért választottuk ki a Nagy Ötöst,az afrikai nagyvadak mintájára a BIG 5-t. A legszebb strandok pedig -szerintünk- a következők:
Skala partja
Tourkopodaro
Petani beach
Antisamos
Myrthos beach

Nem tudnám őket rangsorolni,a maga nemében mindegyik Nr.1!És mindegyik olyan uj élményekkel ajándékozott meg,ami vagy először érintett meg az életben,vagy még sosem látott képet mutatott erről az országról,erről a tengerről.

Első a sorban,adta magát,hiszen itt laktunk:SKALA,a nyaralófalu  partja.A sziget délkeleti csücskének a csücske,talán nem is ideális barangolásra,hiszen nincs  központi helyen.Hogy miért nagyszerű választás,az már az első délután kiderült,amikor lementünk a tengerhez.A  falu partja-aprókavicsos,viszonylag gyorsan mélyül.Ettől nem kell megijedni,közepes uszástudással –igy jellemezném magam...-már élvezhető!Pont annyit kell menni a vizben,amennyi még jólesik,hogy barátkozzunk,ismerkedjünk ,és amikor már ráfeküdne az ember a selymes habokra,és kedve lenne úszni,pont akkor fogy el a lába alól a föld...tökéletes!

A tisztasága elmondhatatlan!Az a szó,hogy áttetsző,nem fejezi ki a lényeget..szinte nem is akarom először elhinni,olyan meglepő,hogy uszás közben szemüveg nélkül látom a halakat magam körül! Kicsit kékes-zöldes,és olyan selymes a viz!Mintha egyben termálviz is lenne!Rendkivül hosszú a part,és változatos.A falu közepénél a megszokott nyaraló-vendég-részleg:vagyis a fogyasztás ellenében használható napernyő-napágy kompozició...A Poros felé eső részen vannak a sporteszközök,itt is minden van,ami bérelhető.
Nekünk a  délnyugati,Argostoli felé eső végén lévő sziklás rész volt a kedvencünk-itt sekélyebb részek is voltak,a sziklák miatt szinte mindig csendesebb,simább volt a vizfelület-prima volt itt úszni!Többféle különleges halat láttunk,ugy 2 méterre a parttól!!!!És nem snecikre kell gondolni,.nem volt ritka a 20-25 centis hal sem!Itt láttunk 2 sünt a sziklára tapadva,összesen ennyit a szigeten...nyugalom,béke mindenhol!Három kis zárt öblöt képeznek a sziklák,ide le lehet szurni a napernyőt,és csendben élvezni az életet.Általában 2-3-4 pár volt egy-egy öbölben,még ez nem volt zavaró,elfértünk!Ha több ember jött,akkor továbbmentek,mert tovább is volt két nagyobb öböl,egészen a Mouda beachig lehetett menni,keresni zavartalanabb helyet.Engem 2-3 csendes fürdőtárs nem zavar,itt pedig mindenki csendes volt.Valahogy a hely is adta ezt!Nagy rajongója vagyok a Chalkidikin lévő Sarti partjainak,nem is szándékozom megtagadni ezt-de Skala partja felülmúlja!!!

Ha valaki nem bérel kocsit,vagy nem megy fakultativ kirándulásra,vagy nem olyanra,ahol jó strandokat lát-bár azt mondom ezt NE TEGYE!-akkor is egy csodás strandot látogathat egy hétig!!!!!Helyben,a falu strandja eddig csak Pargan volt ennyire jó... még egy érdekesség,s talán nem illuziórombolás.Ha a faluból leértünk a partra,és elindultunk a kedvenc részünk felé,úgy 150-200 métert a durvahomokos-aprókavicsos részen kellett megtenni.Mi mindig mezitláb mentünk,imádjuk a meleg homokot érezni a talpunk alatt.A harmadik nap táján vettem észre,hogy a talpam,a lábam olyan puha,mintha a legjobb pedikűrös kezelés után lettem volna.A sós viz és durva homok keveréke a legjobb kezeléssel felér!Az oda vezető út sem volt unalmas,a partra leérve a keritések mentén különleges virágok kandikáltak...a hibiszkusz régi jó ismerősöm a görög utazásokon,imádom fényképezni,de bougenvilleaát,gardéniát,mimózát,sőt,golgotavirágot és bármilyen hihetetlen,eukaliptuszt is láttunk.

TOURKOPODARO-az egyik albumban láttam a képét,és egy prospektusban is egy kis képet róla,de csak a szigettúrán tudtam meg az idegenvezetőtől,Marcsitól,hogy mi is ez és hol van...a nyugati részen,Lassitól nem messze,Makris Gialos strandja mellett,a Costa-Costa beach szomszédságában.
A Costa-costa is szép strand,sziklák tövében,nagyon finom kavics,tiszta kék-zöld simogató viz és bulis,mozgalmas sporteszközös part...majd egy szikla után folytatódik a strand,de az nyugisabb,inkább görögök használják...aztán egy átjárhatatlan vadabb rész után következik a Tourkopodaro.Gyalog innnen nem megközelithető...-ez egy keskenyebb,kicsi strand egy félsziget két oldalán. A félsziget maga  egy hatalmas sziklaképződmény,erről kapta a nevét-Töröklábnyom/Forrás:Marcsi!/A viz itt is ájulás...a partnál szinte fehéren világit,beljebb simogató türkiz,zöldes,majd világoskékre vált...Már 1 méterre a parttól halrajok uszkálnak,és követtek beljebb is,érdekes volt!És a legérdekesebb az volt,hogy ugy tűnt,ez a part egy sokcsillagos bungalow hotel magánstrandja!Legalábbis csak a hotelen keresztül lehet megközeliteni.Kerestünk más lejáratot,de nem volt!

Igy nem volt más hátra,flegma angol turistának álcáztuk magunkat és rohadt unott arccal levonaglottunk a partra!Itt lepotyogtattuk a cuccunkat két napágyra,majd bementünk a vizbe!Kicsit izgultam,ki ne dobjanak,de nem törődtek velünk!/
A férjem vérszemet kapott,mondta,maradjunk itt vacsorára is!/Nagyon szép volt a viz,és a kis félsziget másik oldalan olyan ,hogy szinte elvágólag zöld és kék...ha valaki eljut ide:a  kerti zuhany alá állva olyan kép készülthet róla,hogy tőle jobbra zöld a tenger,balra kék...itt kicsit hasonlit a Krétai  Balos lagunához...és ehhez egy gyönyörű kert,pázsit virágok...roppant szépen gondozott és izléses környezetben.Úgy,hogy nem volt tolakodó a luxus,de minden nagyon finom,elegáns,minőségi volt.Nem volt szerencsénk még egy takaritásra váró szobába se benézni,de minden ,amit láttunk-ajtó, ablakkeret,kilincs,lépcsők,kapaszkodók,nyugágyak...-annyira izléses volt!

PETANI BEACH-Egy olyan strand,amit mindenki ajánlott,aki már volt a szigeten!Környezetét tekintve hasonlit a Myrtoshoz:ez is nagy magasságú szikláktól határolt ,lassan mélyülő öböl.Hosszan kanyargó út vezet le hozzá a hegyről.Már ez magában is csodálatos volt.A viz kissé másabb,mint ott,és szerencsénk volt olyan hullámzást kifogni,ami látványában felejthetetlen ,de még neccesen "fürödhető" volt./Na ,azért az igazsághoz tartozik,hogy támadt halálfélelmem!
A part jobb oldalán a nagy hullámokat sokan "meglovagolták",nem tudom másképp mondani-Próbáltuk ellesni a technikát,sikerült is.Ugy csinálták,hogy mikor egy pillanatra elcsendesedett,akkor kellett befutni,és felugrani az első nagyobb hullámra.Ez eddig sikerült is.Aztán már a többi hullám simán felemelt..csak elkövettem azt a hibát,hogy szétnéztem.Akkor komolyan megijedtem.Mert mikor az első hullám leengedett,a következő meg előttem volt,akkor én két hatalmas hullám között voltam a vizben,és előttem is mögöttem is csak vizet láttam!Sehol a part!Csak a hatalmas kékség!Nincs idő gondolkodni,élvezni sem lehet az ismeretlen érzést,mert máris ott a következő hullám tajtéka...Soha nem voltam még ilyen helyzetben,a maga nemében csodás volt,de én féltem,inkább sürgősen "kivitettem " magam a vizzel!Na,azért nem ment ez olyan gyorsan,és nem volt úrinői a partra érkezésem se!Sokan játszották ezt a vizben,és kintről nézve nem is tűnt annyira veszélyesnek,mint benn.Mikor már kinn pihegtem  a parton,akkor gondoltam arra,hogy soha még ilyen intenziv kapcsolatban nem voltam a tengerrel,de soha ilyen kiszolgáltatottnak sem éreztem magamat!Szeretem nézni a vizet,gondolkodni...
Itt szélesebb a part,ahogy a nagy hullámok kifutnak,csodaszép fehér vizszőnyeget hagynak maguk után.És amikor visszahúzódnak,görgetik a hófehér köveket,és az egymáshoz koccanó kövek hangja keveredik a tenger morajlásával!Hát,ez az,amit órákig lehet hallgatni!Petani is nagy területű  strand.A középső része ottjártunkkor nagyon hínáros volt.A tenger már harcolt a növényzettel,jó sokat kilökött magából,igy a köves parton puha tengerifű szőnyegen mentünk...de nagy része pont a parti hullámokban volt.Az elszáradt tengerifű sötét,barnás szinű volt.A nagy hullámokban a nagy mennyiség miatt teljesen leszinezte a tenger vizét.Közelről valósággal sötétbarna volt a hullám,mintha kakaó hullámzott volna...különleges látvány volt,nem láttunk még ilyet.

A part hátsó része már keskeny  alig 2-3 méter,a sziklák meredeken a part mellett végződtek!Ez is csodálatos volt,mert délutánra a nap a hegy mögé került,igy a sziklák árnyékában az addigra fel melegedett,langyos köveken feküdtünk,a tenger kicsapó hullámai  pedig térdig hűsitették a lábunkat.Igy fekve  hallgattuk a kövek és a tenger zenéjét:először erősödik a tenger morajlása,ahogy közeledik a hullám,majd a csúcspont után halkulva visszafut a viz,a kövek egymáshoz koccanva csilingelnek...
Ezen a parton estig voltunk,de igy is sajnáltuk itthagyni ezt a vadul szelid és szeliden vad helyet...

ANTISAMOS:amikor  azt hittem,hogy a kristálytiszta viz a csodás sziklás környezettel már nem tud ujat mutatni,akkor -szerintem jókor-jutottunk el Antisamosra.Ez a sziget északi részén van,ami egy kicsit másabb,mint a déli...valamiért dúsabb,bujább itt a növényzet,nincsenek kisült
hegyoldalak,amik azért a kis földnyelven előfordulnak.Egyébként is olyan jó a felvezetés...Sami városából,ami egy klasszikus kikötőváros sok-sok árbócos vitorlással,kévázóval a parton,pipás öreg göröggel a kék székeken,szóval Sami városából egy "mellékutca" vezet Antisamos beachra...amúgy görögösen,egy kartonlapra ákombákom kézirással felvésve a strand neve,egy görbe nyillal mutatva.A folytatás is ilyen autentikus:fakorlátok az ut mellett,mert széditő szakadékok szegélyezik,és sok-sok kecske...több kilátó-pihenő van kialakitva,ahol le lehet állni,görög viszonylatban elég nagyok, 4-5 kocsi is kényelmesen elfér.Egy ilyennél volt szerencsénk nagyon közelről-kb1-2 méterről- végignézni,hogy mennek le ezek a kecskék a meredek domboldalakon...A kilátókról először a Sami öböl melletti partokat láttunk,és mivel itt is voltak fürdőzők,azt hittük,ott van Antisamos,és oda igyekszünk.Ám nem igy volt.Később néztük a térképen,hogy egy kis félsziget déli oldalára kell fordulnunk...

Antisamos egyszerre jól kiépitett beach és természetes közeg.A magasból nézve az a különbség az eddigiekhez képest,hogy nem fehér sziklafal veszi körül,hanem dúsan zöldellő hegyek.Az ut ugyanugy kanyarog,és az autók ezeken a kanyargó utakon a zöld lombok alatt parkolnak...mi is itt álltunk le.Egy kanyarnyit gyalogoltunk a napernyőnkkel,és lent a parton láttuk,hogy ugyanolyan fehér kövek vannak itt is,mint Petanin.Már rájöttünk,hogy ezekre a kövekre nem is kell gyékény...a napsütés kellemesen felmelegiti,de nem égetnek.Viszont pompásan felveszik a test alakját,nagyon kényelmes feküdni rajtuk!A tenger itt háromszor döbbentett meg minket.Először mikor szemből végignéztünk rajta.Egy olyan part ez,aminek az első 1-2 métere teljesen áttetsző,vagyis a fehér kövek és a hullámzó viz miatt fehér pöttyös felülete van.Majd a következő 2-3 méter zöldes-törkizes szinű,majd egy elég intenziv királykék szin,egészen az öböl végéig...persze rögtön bementünk úszni.Csendes volt a viz,jól úszható és benn láttuk,hogy ez a három terület élesen elkülönithető...aztán felvettük a búvárszemüveget,és ugy mentünk be.Én még ilyet nem láttam!A fehér kövek szabad szemmel is láthatóak voltak,a zöldes szin a tenger szine lehetett,mert ott homokos part volt a viz alatt...és a királykék egy viz alatti szakadék...tökéletesen látszott,ahogy nagyon hirtelen mélyül az eddig is mély viz,vagyis egy hatalmas tenger alatti szakadék kezdődött,és sok-sok méterig követhető volt,ahogy mélyül és mélyül...és mi ott úszkáltunk,ahol ez a hatalmas mélység kezdődött alattunk.Félelmetes látvány és érzés volt!!!/Nem vagyok jó a távolságok becslésében,de Marcsi mondta később,hogy a Hermes ház,ahol laktunk  ,kacagva elfért volna benne!/Persze halak,kockásak,csikosak,stb...ahogy már lenni kell!

Én kicsit megrémültem ettől a mélységtől,nem is mertem nagyon beljebb úszni."Nem mintha nem lenne mindegy,hogy 5 vagy 50 méter van alattam"-szokták mondani,de most rájöttem,hogy nem mindegy...félelmetes érzés volt,hogy akkora szakadék van alattam...szóval elmenten felderiteni a strandot.Azt kell mondjam,jó izlésű hely...persze szokásos napenyő-napágy sorok is voltak,de azon kivül csak egy kellemes beach-bár,ami nagyon jól illet a környezetbe!És,tisztaság!A sok ember ellenére is,és ennek különösen örültem!

És az utolsó "nagyvad",a MYRTOS BEACH...mi ugy jártunk,hogy a Navaggion,Zakynthoson  nem tudtunk kikötni,mert nagyon hullámzott,Porto Katsiki –Lefkada  szigetének  „nagy vadja”-mellett elhajóztunk,és Egremni volt az első hely,ahol a  tenger vize 1,5 %-os tej és ultrmarinkék tempera keverékére hasonlitott és mi fürödtünk benne...de az egy hajóut része volt,igy csak 40 perc extázisra emlékszem belőle...ezért is voltam biztos,hogy Kefaloniáról  nem mehetünk el ugy ,hogy legalább egy fél napot ne töltsünk el a Myrtoson!Egészen különleges itt a tenger!
Lehet vitatkozni,hogy melyik szebb,és ki mondta,hogy ez a part a világ 10 legszebbje közé tartozik,meg minden ilyesmiről...egy biztos:ott töltöttünk közel 5 órát,és ez alatt azt vettük észre,szinte állandóan változik a tenger szine!Ahogy ereszkedtünk le a hurkosan kanyargó lélegzetelállitó hegyi uton,már azt láttuk,hogy szinte minden "huroknál" változik a szine.Korán érkeztünk,még a hegy árnyéka boritotta a partot,szerencsénk volt végignézni,ahogy néhány perc alatt beragyogja a nap!Egészen életrekelt a part,felragyogott a zöld ,a fehér sziklák,a parti kavicsok,és ez a különleges opálosan világoskék viz...Aztán,ahogy a nap változtatta helyét,mindig más megvilágitásba került...legszebb dél körül volt,mikor leggyilkosabban süti a nap a partot -és az embert is-ahogy a hihetetlenül kék vizen apró ezüst csillagok szikráztak!Nehéz volt eldönteni,hogy nézzünk,vagy fürödjünk?!

Kaptunk kóstolót a hullámzásból,de a part bal oldalán lecsendesedtek ezek,és kiválóan lehetett uszkálni.Itt van egy -messziről kicsinek tűnő-,de embermagasságú barlang,ahová benyúlik a viz is.A bátrabbak beúsznak ide ,csodálatos lehet-én nem merek!Csak a kövek felől jövünk...Kellemes hűvöset ad,a köveken kényelmes  a fekvés,és közben lehet hallani a tenger morajlását...a déli verőfényben jól esett kicsit megpihenni itt.
Kora délután  már nagyon sokan jöttek-bár nagy a part,eloszlik a tömeg is-,szerintem jól jártunk,hogy korán reggel indultunk,mert délután már nem láttuk volna a napfény játékát... Ez a hely nem a búvárkodásra vágyóknak  való,nem olyan áttetszően tiszta a viz,nem is próbálunk pipával úszni.Annyira magával ragadó a viz szine,hogy ez teljesen lefoglalja az ember képzeletét...sokára jut eszünkbe,hogy a viz alá nézzünk,annyira szép a felülete!

Lehet,kicsit kuszának tűnik ez az élménybeszémoló,ahogy a színek,szagok,képek felsejlenek egymás után.Nekem ilyen emlékszilánkokból áll össze a kép,ami belémégett,és megrezdül,ha azt hallom Hellas...szagokat érzek:a reggelét,amikor kiállok az erkélyre,és megcsap az erdőnyi bougenvillea,az ut melletti menta és bazsalikom szagát ,az esti gyrosét..Képeket látok,a törött lábú kék széket ,ami az étterem zárt ajtajában áll,ahol este ettünk...a negyven fokban is atlétában és ingben a napon ülő öreg
tengerészt,akit Papónak neveztünk el,és a zöld gyöngyként vizbe szórt szigetek  képét-minden hajóutunkon kiválasztottunk egyet,amit a miénknek képzeltünk...és leginkább a tenger,ezt a kék-zöld-ezüst  csoda,ami Sartin ragadott magával és azóta  fogvatart...
Kefalonia  is hozzáadta ehhez a képhez a maga nagyvadjait...
Itt ülve a novemberi sötétben,az jut eszembe,hogy köszönöm a sorsnak ezt a nyarat,ezt az uj élményt,ezt a szigetet.S bár már van tervünk a jövő nyárra,kiváncsian várom,mit tartogat  nekünk...